Portal dla Inwestorów, Architektów i Wykonawców.

logo
Przeszukaj zasoby naszej bazy
0..9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Zobacz:
 

Portfolio toprojekt

TOPROJEKT Projekty architektoniczne

wypunktowanie projekty w portfolio

TOPROJEKT Filharmonia w Szczecinie

Teren pod budowę szczecińskiej filharmonii położony jest w wyjątkowym miejscu. Niezwykły kontekst przestrzenny i historyczny wymaga szczególnej rozwagi przy podejmowaniu decyzji projektowych. Nie rezygnując ze współczesnego języka architektura filharmonii podejmuje dialog z otoczeniem. Gabaryty obiektu nawiązują do neogotyckiego budynku położonego na sąsiedniej działce. Linia gzymsu jest w obu przypadkach na jednej wysokości, boniowanemu parterowi odpowiada wjazd i część wejściowa, a poziom kalenicy wyznacza stopień wypiętrzenia sali.

Opis projektu Filharmonia w Szczecinie

Koronkowy, rozedrgany gotyk jest w istocie zbudowany z jednorodnego materiału. W nowym obiekcie odwracamy tę sytuację. Ściany i dach pokrywa jednorodna, modularna, ciągła struktura, w zależności od potrzeb wypełniana szkłem lub płytami z bazaltu. Kamień podzielony jest na pola fakturowe i gładkie, przy czym stopień wypolerowania, a co za tym idzie refleksyjność tych pól ma być zróżnicowana. W zależności od pory roku, dnia i pogody budynek zyskuje coraz to nowe oblicza. Tak jak nie ma dwóch identycznych wykonań utworu muzycznego, tak nie ma być dwóch takich samych oglądów obiektu. Przemieszczanie się odbiorcy, zmiana siły i kąta padania promieni słonecznych, deszcz czy mgła będą ożywiać elewacje. Decydujące znaczenie dla uzyskania takich efektu ma kolor okładziny. Kamienie o kolorach zbliżonych do czerni szczególnie silnie reagują na barwę padającego na nie światła od srebrzystości poranka po pomarańcze i czerwienie zachodu.


Podczas dnia w przeszklonym frontonie budynku odbijać się będzie otoczenie i niebo i tylko obserwator patrzący pod niewielkim kątem spostrzeże uśpionego wewnątrz "lewiatana" sali. O tej porze człowiek znajdujący się w budynku będzie miał znakomity widok na Plac Solidarności, gotycki kościół św. Piotra i Pawła, barokową bramę miejską i stare miasto z dominującą bryłą Zamku Książąt Pomorskich.


Wieczorem sztuczne światło dokona wiwisekcji ujawniając kształt drewnianych sal koncertowych, sylwetki widzów i muzyków, aż do chwili, gdy po zakończeniu koncertu przy delikatnym nocnym oświetleniu sala zacznie ponownie zasypiać.


Kamienna okładzina zawija się również na wewnętrzne ściany "bariery akustycznej".


W pomostach wprowadzono czterdziesto centymetrowe pasy szkła, oddzielające je optycznie od ścian prostopadłościennego zewnętrznego bloku pomieszczeń pomocniczych i doświetlające przestrzeń poniżej; również balustrady posiadają wypełnienia ze szkła.


lokalizacja: Szczecin

data: 2010

inwestor: inwestor prywatny

zespół projektowy: arch. Marek Wawrzyniak, mgr inż. arch. Marek Lis, stud. Karol Wawrzyniak, arch. Alina Kudla, mgr inż. Izabela Groborz-Musik, inż. Weronika Podufalska, arch. Zofia Surma-Kuczera; współpraca i rendering: arch. Paulina Seemann, arch. Rafał Seemann, arch. Łukasz Pluta, arch. Michał Górczyński; akustyka: dr Romuald Bolejko


Powrót do produktów
wyświetleń: 71250 dodano: 23-06-2016
przez mkoziol

Copyright 2021. www.budoskop.pl | Budownictwo w zbliżeniu| Polityka cookies Wszystkie prawa zastrzeżone.



Partner Strategiczny:


INFO-INWEST Inwestycje budowlane

realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito